mandag 9. april 2012

Dører og vinduer til vognen

Jeg har i mange uker også kikket etter brukte dører og vinduer på dba.dk og gulgratis.dk
Skulle jeg kjøpt ny dobbeldør med 3-fags glass, samt to vinduer til sidene på 80x120 ville dette koste ca 18.000 kr. Det syns jeg ikke det er verdt, og noe av idèen med dette prosjektet er nettopp gjenbruk.

På Facebook finnes en egen gjenbruksside for Frederikshavn, og her fant jeg frem til et par i Bangsbostrand som skal skifte ut vinduer og dører i huset sitt. Tre vinduespartier var allerede solgt til en annen, men jeg kunne få inngangsdør, sideparti, to vinduer, terrassedør og lite baderomsvindu til kr 800,-

Alle deler er fra 1990, men virker godt vedlikeholdt. Grethe sender meg en SMS når de er klare for avhenting i uke 15 eller 16.

Delene jeg ikke selv trenger, kan jeg forsøke å selge videre eller gi bort. Tegningene er jo ikke klare, så jeg vet ikke helt hvordan designet vil se ut. Men nå som både rimelige vinduer og dører er i hus, blir det lettere å planlegge også dette :-)

Terrassedøren måler ca 94 x 205 cm. og kan passe godt bak på vogna.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar