torsdag 22. november 2012

Planen for renoveringen er klar

Fukten i hjørnene og gulvet var større en antatt.
Jeg har derfor i noen dager gått enda en runde med meg selv, og vurdert om:
  • jeg skal satse på denne vogna, ved å bytte ut råtne deler,
  • kikke meg om etter en annen vogn i bedre stand
  • demontere selve hytta, og lage en ny hytte på samme chassis
Med hjelp fra min gode venn Eigil, som også har tid til å hjelpe meg i dagtimene, har vi i dag besluttet å gjøre følgende:
  • vi tar utgangspunkt i vogna jeg har i dag
  • vi bytter ut en vegg ad gangen
  • erstatter alt med helt nytt treverk overalt
  • taket beholdes med isoleres bedre
Litt ekkelt med all fukten som dukket opp når plater ble demontert
Vi gikk dermed i gang med friskt mot!
På 6,5 timers jobbing fikk vi demontert endeveggen, kjøpt materialer til begge kortveggene, samt deler av gulvet, inkl. vindsperre og div. skruer. Og ikke minst satt vogna i vater, noe som tok ganske lang tid, og utfordret tålmodigheten min veeeeldig...

Når arbeidsdagen var over, satt vi den gamle veggen inntil hullet, skrudde den fast ett par steder, og en av de gamle veggplatene skrudde vi fast over dørhullet.

I morgen er planen å få ferdig begge kortveggene, inkl. påmontert bekledningsplater

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar