mandag 18. mars 2013

Montering av plissegardiner

Nå som vogna er kommet til Horten, ble det plutselig behov for å få montert gardinene som har ligget klare i pakkene i flere uker. Når man skal sove i en vogn på en trafikkhavn, er det praktisk å kunne bo uten innsyn...

Monteringen gikk greit.
Jeg var deretter spent på HVOR lystette de ville være, når mørket senket seg utenfor og det fortsatt var lys inne i vogna. En av kollegaene mine ble "lånt" for å gå rundt inne i vogna, mens jeg kikket inn utenfra. Han var temmelig synlig!

Plissegardinene jeg kjøpte er ikke 100% lystette, og deres misjon er først og fremst å hindre innsyn i dagtimene, samt å styre/hindre solens stråler inn i vogna. Skulle jeg kjøpt helt lystette plissegardiner etter mål, skulle det vært helt nøyaktig, og de kommer også i konflikt med håndtakene til vinduene.

Jeg setter derfor opp to gardiner som er lystette/ikke mulig å se gjennom, foran vinduene, og samme type gardin foran døra. Disse bruker jeg da kun om natten når jeg skal sove. Gardinet er kjøpt inn hos IKEA, og blir tilpasset hjemme før jeg returnerer til Horten før påsken.

Plissegardinene jeg har kjøpt kan både løftes opp nede, senkes fra toppen, eller hele gardina kan samles øverst, på midten eller nederst. Smart!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar