lørdag 22. desember 2012

Vanskelig å finne noe bra og billig!

Det tar tid å ombygge en gammel skurvogn til en fin og tilpasset hybelvogn.
I desember tok Eigil og jeg en tur rundt i Jylland, og kikket på mange brukte og nyere vogner.
Konklusjonen ble at det er veldig mye dårlig til salgs blant de private, og skal ha man kvalitet, dvs. tette vogner som ikke er fuktige eller møre i treverket, må man hurtig opp på 30.000 kr. Og det var jo ikke planen.

Jeg skjønner imidlertid at det er to veier her:
1. Ombygge den gamle vogna jeg har, så den blir som ny og bra isolert.
2. Kjøpe en nyere vogn til bedre pris, og gjøre kun små endringer på den.

Begge vogner kan jo selges igjen, og får en grei verdi.
De kan brukes som arbeidsbrakke, kontorbrakke, gjesterom, kolonihavehus, osv.

Umiddelbart er jeg jo gøyere å lage sin egen vogn, men å stå ute i vintermånedene for å bygge, er knapt så gøy... I tillegg skal jeg gjerne ha den med til Horten snarest, så jeg kan bruke den som kontorplass til noen av mine arbeidsoppgaver. Plassen vi har ellers er ganske sprengt.

Bildet over: Selgeren sier i telefonen "Den er helt kurant og en fin vogn. Bare litt fukt i et hjørne". 
Da vi kom for å se, kunne vi se lekkasjer flere steder fra taket, kniven kunne stikkes rett gjennom en del av kledningen, dørene var tilnærmet ødelagt, osv. Kjedelig når selgeren ikke opplyser om de faktiske tingene, og man kjører langt for å se på slike vogner. Størrelsen her var ellers perfekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar