torsdag 24. januar 2013

Min nye vogn - hva skal gjøres?

Endelig har jeg fått et bra utgangspunkt for å lage min egen pendlerhybel.
En solid vogn, bygget og vedlikeholdt av en ekte skurvognsfabrikk som det heter i Danmark.

Eneste ulempe ved å kjøpe en brukt vogn, er at jeg er prisgitt plassering av dør og vinduer. Dette blir både kostbart og tidkrevende å skulle endre på, så jeg må heller endre på innredningen så det passer til hva som faktisk allerede er bygget.

Selv om jeg ved å kjøpe en "ferdig" vogn kom et skikkelig kvantespring fremover, er det fremdeles en del spørsmål og løse tråder mht hvordan de 8,9 m2 best kan utnyttes. Dette er tross alt mitt andre hjem, som jeg skal sove i nesten halve året. Og tilbringe mange timer i til både kontorarbeid på jobben, og min fritid. Det er veldig mange ønsker som gjerne skulle gå opp i en høyere enhet.

For eksempel:
- hvordan skal romfordelingen være mellom fritid/jobb?
- fargevalg for gjerne å understreke dette
- plassere møbler for å utnytte den flotte utsikten til Oslofjorden
- størrelse og plassering av garderobeskap
- valg av gardintype og farve for å hindre innsyn og skape solskjerming
- hva kan brukes av materialer jeg har liggende
- varmekilder kombinert med valg av type gulv for å skape lunhet
- maksimale oppbevaringsmuligheter
- hvordan skape og beholde en ryddig, minimalistisk og samtidig hyggelig stemning
- dekorering innvendig

Jeg googlet derfor etter interiørkonsulent, og fant Anita Wodstrup Madsen i Aalborg.
Vi avtalte en pris på kr 2.500,- som skulle inkludere kjøring til og fra Fr.havn, 1 times besøk med gjennomgang av alle punkter, tips, anbefalinger, møbelvalg, osv. Alt skulle skrives ned, så jeg kunne jobbe videre med listen som utgangspunkt.

Det var en veldig god idè!
Hun syns prosjektet var artig, og vi gjennomgikk det meste. Dagen etter mottok jeg mail med utfyllende opplysninger, og linker til møbler og tekstiler hun anbefalte. Hun frarådet også noen av mine idèer, som kjapt kunne kostet meg mange ekstra unødige arbeidstimer, og det var nettopp noe av hensikten: Få et bra resultat hurtigst mulig, til lavest mulig pris!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar