onsdag 10. april 2013

Test av stuelampe

Planen var opprinnelig å ha en stålampe i kroken bak lenestolen i "stuedelen". Denne ble imidlertid for voldsom i det lille rommet. Dessuten er fordelen ved at en lampe henger på veggen, at stolen og krakken kan brukes begge veier. 

Slik stolen står på bildet, har jeg utsikt utover Oslofjorden gjennom vinduene i døren, samt vinduet over arbeidsplassen.

Vinterstid når det er mørkt utenfor - og ofte kaldere - kan jeg snu lenestolen og krakken, og dermed varme føttene på panelovnen som kan skimtes bak stolen på bildet. Retningen passer også fint hvis jeg f.eks. ser en film på en større skjerm på skrivebordet.

Ved at lampen henger midt på veggen, lyser den ned i fanget mitt uansett hvilken retning jeg sitter. Det gjør innredningen mye mer fleksibel, i tillegg til at jeg slipper lampefot på gulvet. At vegglampen er 500 kr billigere gjør beslutningen enda enklere å ta :-)

Lampen har av/på-knappen på toppen, og ledningen skal skiftes ut med en hvit og ikke minst lengre utgave som festes på veggen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar