fredag 18. januar 2013

Vogn # 3 - nå skal det lykkes!

Som jeg skrev i forrige innlegg er det vanskelig å finne noe godt og brukt til en god pris. Og da mener jeg under 10.000 kr. Da vi kikket på vogna i forrige innlegg, var vi også en tur til de store vognfirmaene i Danmark, bl.a. Dalsgaard Skurvogne i Børkop ved Vejle.

De har tidligere produsert vogner i tre, som har vært utleid på kort og lang basis. Disse vognene selges nå ut, og blir erstattet med nyere vogner i glassfiber. Vi spurte Dalsgaard om den minste vogna de hadde, og det var en 4-hjuls kontorvogn (altså tom innvendig) på ca 4,3 meters lengde. Denne kostet imidlertid 20.000 kr + moms og frakt.

Fordelene her var både til å ta og føle på: En tørr, solid vogn hvor alt virker. Heller ikke noe toalett, vask eller skillevegger som skulle demonteres. Faktisk nesten kun kosmetiske endringer som skulle gjøres for å personifisere den til mitt behov.

Etter noen uker i tenkeboks, hvor jeg så måtte legge fra meg holdningen om at jeg ville bygge/ombygge en vogn selv, skulle slippe taket. Tanken om å stå ute å gjøre dette vinterstid var heller ikke særlig fristende. Og at det ville ta flere måneder før den ble ferdig, er også et spørsmål om fradrag i selvangivelsen, da en slik vogn gir langt større fradragsmuligheter enn campingvognen jeg bor i som pendlerhybel nå.

Fredag 17. januar ringte jeg til Dalsgaard og spurte om jeg kunne få levert vognen i Fr.havn for kr 25.000,- Og det skulle jeg få 4 dager etter!

På bildet kommer min nye vogn kjørende, og blir enkelt rullet av lasteplanet på den spesialbygde lastebilen til Dalsgaard.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar