lørdag 26. januar 2013

Oppvarming. Og kjøling.

De første dagene inntil strømmen var koblet, lånte jeg Eigils gassvarmer.
Den lager fryktelig mye varme, selv på halv fart!

Ellers var det fastmontert en 1000 watts panelovn i vogna, som ifølge "sikre" kilder skal være rikelig for å varme den opp. Da jeg kikket på panelovner i forretningene, kom jeg over en varmepumpe i Silvan til kr 3000!

Fordelen med denne ville være:
- kan monteres under skrivebordet
- blåser deilig varme på gulvet som gjør det behagelig å være der
- energiøkonomisk (selv om jeg betaler fast pris for strømmen der jeg skal stå i Norge)
- kan også kjøle ned vogna om sommeren
- den renser og avfukter luften

Ulempene vil være:
- en stor skjemmende kasse på ytterveggen
- må monteres på en av endeveggene pga vognens bredde når den kjører på vei
- mer komplisert montering, skal utføres av fagfolk og koster ca 2000 kr
- krever mer plass på innevegg enn panelovn
- skal monteres minst 30 cm over gulvet

Den ble ihvertfall kjøpt, så kan jeg heller levere den tilbake i løpet av de neste ukene hvis jeg heller velger panelovn-løsningen, hovedsaklig pga plassen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar