mandag 28. januar 2013

Farveprøver og maling

Sammen med interiørkonsulten kom vi frem til at soveplassen som er plasser innerst i vognen, skal ha blå farve, mens resten av vogna skal være hvit. En blanding mellom termoshvit og kremhvit. Mere mot krem enn mot termos...

Jeg kjøpte inn noen prøver, og malte på veggen. Det som er genialt med vannbasert maling, er at den tørker på under èn time, og jeg dermed kjapt kan se hva som går best sammen.

Min favorittblå er stripen helt til venstre. Jeg skjønner imidlertid at denne KAN bli litt voldsom når hele den innerste veggen får samme farve. Vi landet på den hvite øverst til høyre, kombinert med den lyseste blå av prøvene.

Når hele veggen fikk denne blåfarven, ser det mørkere ut allikevel (under). Så det var bra at jeg ikke valgte en enda mørkere variant :-)


Før malingsjobben gikk i gang, ble alle kontakter, brytere og lufteluker skrudd løs, så det kunne males bak dem. Jeg syns det er kjempestygt når det kommer maling på slike ting, og det virker slurvete! Malertape er heller ikke alltid tingen, når man skrur tingene løs, kan de også vaskes og evt. smøres som med luftelukene, før de kommer på plass igjen (kontrollfreaken er igang ;-)

Her er sikringsboksen skrudd løs, og skøvet ut fra veggen med en rull malertape på midten bak :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar