onsdag 10. april 2013

Trapp og sitteplass i ett

For å gjøre inngangen til vogna mer behagelig, og ikke minst praktisk, var det ikke nok med de to standard-trinnene som fulgte med når jeg kjøpte den.

Også fordi jeg nå har løftet den opp på blokker, så høyden har blitt enda noen cm over normalen.

Hos Maxbo Horten kunne man kjøpe ferdige trappevanger med ønsket antall trinn, men disse kostet nesten 150 kr pr stk! Og jeg trengte fire, da jeg gjerne ville bue trappa litt mot høyre, da det er her jeg går opp og inn.

Da ble jeg veldig motivert for å bygge en palletrapp, som både ble gratis og ferdig på 1 times tid...

Trinnene er med vilje gjort dype, så jeg også kan bruke den som sitteplass i godvær, med ryggen inntil veggen til høyre for døra. Og da varmen endelig kom til Horten, fikk vi testet det en dag jeg hadde besøk, og det fungerte meget bra :-)

Ingrendienser:
- 1 oljefatspall
- 2 europaller, hvoran den ene sages litt i
- 12 selvborrende terrasseskruer
- 1 håndsag
- 1 batteridrill med torx 20

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar