fredag 8. mars 2013

Innredning: Størrelse på bildene

Prosjektet nærmer seg ferdig selv om mange detaljer gjenstår.
En av dem er bildene jeg vil ha på veggen.
Jeg syns vintage-bilder av gamle reisereklamer er flotte, og særlig dem med blått hav og store sorte oceandampere.

Slike bilder kan man kjøpe på www.allposters.dk, og en av mine favoritter er bildet til venstre. Det er utrolig lekkert, og gir meg masse assosiasjoner til reise, skip, hav, glede, spenning, osv.

Under har jeg satt inn to skisser.
Den første av langveggen hvor sengen er helt til venstre, deretter garderoberommet, og så "stua" til høyre.

Det andre bildet viser soveavd. med garderoberommet foran til venstre.

Firkantene på veggen er bilder med størrelse 40 x 60 cm. Jeg er imidertid usikker på om størrelsen er riktig, eller om plasseringen på veggen skal være anderledes.

Takhøyden i vogna er 220 cm, og øverste bildekant er på ca 185 cm over gulvet. Den flukter dermed også omtrent med vinduene på motsatt vegg.

På garderoberom-veggens venstre side henger en panelovn som er 40 cm høy.



Den nesten firkantede panelovnen samt lenestolen som står foran garderoberommet. Bredden på veggen er ca 76 cm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar