onsdag 11. april 2012

Fra tre til ett stort rom

I dag har vært en første skikkelige arbeidsdagen i vogna, og jeg syns det er utrolig gøy å ha et prosjekt igjen. Særlig fordi dette er av ganske lite format, og innebærer liten risiko i forhold til tidligere meritter... og dermed blir mer overskuelig.

Jeg ryddet opp i vogna, og fjernet alt det gamle inventaret som skap, bord og stoler. Videre har jeg demontert gassystemet, tømt ut frostvæske og skjært opp alle kobberrørene.

Da dette var kjørt på dynga med min gamle Camp Let, var det inneveggenes tur. Jeg rakk å fjerne veggene mellom det store rommet, og de to små rommene. Det var såkalte "japseplater" som bare var stiftet inn i reisverket. Når tak- og gulvlistene var fjernet, var det bare å dunke dem ut med brekkjernet.

Nå er det mye enklere å komme til vogna, da jeg ikke behøver å gå bak dem hver gang jeg skal inn. Nå er det altså blitt den fineste gjennomgangen man kan tenke seg, hehe.

Det eneste jeg fant verdt å beholde, rettere sagt selge, var gassvannvarmeren som henger på veggen og ikke ser altfor gammel ut. Den har også tilhørende skorstein på utsiden av veggen. Håper jeg kan få en tusenlapp for dette. Tilsvarende objekter blir ihvertfall lagt ut for salg for ca samme beløpet kan jeg se på Den Blå Avis.

Det ble en god arbeidsdag på nesten 8 timer, og jeg kjenner det godt i fingre og armer at det ikke er slike ting jeg pleier å gjøre når jeg jobber...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar